Vi trotsade vädret

image345Idag på Klimatdagen arrangerades världen över någonting som heter Climate Walks. Demostrationståg av folk som vill att det ska ske en förändring snarast, och idag i Stockholm samlades de som ville tillsammans med ett gäng representanter från miljöorganisationer för att gå tillsammans. Jag trodde jag skulle dit som privatperson men när gänget från Greenpeace kände igen mig fick jag både overall och ett plakat i handen, desto roligare! Det blev många människor och vi gick från Norra Latin(ligger nära kungsgatan) via drottningatan, sergel, plattan, kungsträdgården och över bron till Mynttorget i Gamla Stan.


Vissa skrek ramsor och sådant men jag bara gick där med mitt lilla plakat och tog åt mig av att det fanns så många som ville samma sak. Det var en betryggande känsla faktiskt.
På bilden nedan går vi under en bro vid Sergels Torg, jag är faktiskt med i bilden. Leta efter en röd overall med ett gult plakat i handen till vänster bakom den stora banderollen.


Klicka för större.
Bid från greenpeace.se

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback