This is England

image272

Hur ska jag kunna sammanfatta en film som This is England?
Jag gick in på biografen med höga förväntningar och kom ut berörd med alla förväntningar överträffade flera gånger om.  En eftermiddag i en engelsk småstad möts en ung ledsen pojke och fem stycken skinheads. Pojken blir oväntat en i gruppen och tillsammans har de en gemenskap som han behövt sedan länge; men allt är inte som man tror ifrån början. 
Filmen låter oss följa 12 årige Shaun, och under 1 timme och 38 minuter känner jag alltifrå glädje och hat, värme och obehag. Karaktärerna förvånar under filmens gång och den är både oförutsägbar och så oerhört äkta. Musik&bild är fantastiskt stämningsfulla och skådespelarna otroligt bra i sina roller, speciellt huvudrollsinnehavaren som bara är 13 år gammal!
Filmen inledde med intresse och avslutade med att ta andan ur mig.
Det finns faktiskt ett ord som beskriver den här filmen perfekt, och det ordet är Fängslande. Rakt igenom.

Om du funderat på att se den här filmen så gör det på bio, ladda inte ner och sitt hemma. Tro mig när jag säger att det är värt pengarna.


Lust att kommentera?
Postat av: Jenny

NAJS! =D

Postat av: Emmi

tack för tipset! den verkar asbra!

2007-08-22 @ 23:51:50
URL: http://blameitonbadluck.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback