Jag vill vara där

image269Läste i aftonbladet om ett stort antal människor som protesterar på Heathrow airport i England. De protesterar för bättre miljösyn och därmed mindre flygtrafik, de protesterar för förbättring helt enkelt.
Och jag hade velat vara där. Jag förnekar inte att jag kommer flyga i framtiden, men definitivt så lite som möjligt. Vi måste utveckla miljöbränsle för flygplan nu, inte senare. Kan vi inte så får vi minska flygtrafiken helt enkelt(vi kan ju exempelvis satsa på många fler tågförbindelser världen över istället).
Ett flyg till New York släpper per person ut 17,5 ton koldioxid vilket är ungefär lika mycket som en person släpper ut på ett år. Miljön ger oss liv och vi dödar den, vilket säger ganska mycket om människans prioriteringar. Dags att börja ändra på det nu!

Alla måste börja någonstans och jag tänker inleda med att jag totalbojkottar inrikesflyg. Fruktansvärt slöseri när det finns tåg i hela Sverige.

Hoppas någon kunde ta åt sig lite såhär på en söndag, ha det fint!

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback