Hotel Rwanda


En film som denna kräver en tittare som inte är känslig, alternativt inte räds för att påverkas. Detta beror inte bara på Don Cheadles och Sophie Okonedos gripande skådespeleri, utan också på det faktum att fillmen är baserad på verklighet.


image171I landet Rwanda drabbade folkgrupperna Totsier och hutuer samman. Hutuerna agerade styrda av hat och hetsade av sina egna, vilket ledde till ett massmördande av oskyldiga Totsier.
Det är numer känt som Folkmordet i Rwanda och resulterade i oskyldiga människor skjutna och nedhuggna inför familj. Det som chockar mest är ändå de länder i världen som såg på, men valde att inte ingripa.
Filmen skildrar en man som hamnar i en situation där de krävs alla medel för att rädda en grupp människor och däribland sin fru och sina barn. Mitt i allt tror man på det goda, även om det är svårt ibland.


 av 5 får den av mig. Men se den själv och be the judge, för jag faller lätt för draman.

Lust att kommentera?
Postat av: H

Jag är en sucker för drama och skräckisar!!Tror att den där är en film i min smak..Såg 300 i förgår och det var inte riktigt min film..men den var väl ok!

Postat av: sabina

hotel rwanda är riktigt bra, men hemskt!

2007-04-11 @ 00:13:48
URL: http://sabinas.blogg.se
Postat av: Ohemul

Den var riktigt bra håller verkligen med. Det sjuka är att FN bara är ännu ett verktyg för de rikas makt, de hjälpte fan inte till när det verkligen krisar sig.

2007-04-11 @ 08:29:39
URL: http://www.evaguillen.com

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback