Tandläkaren

Nu ska jag alltså til tandläkaren om en liten stund. Eller, tandhygienisten för att vara mer korrekt.
Jag är inte rädd för att gå dit, men jag tycker det är tråkigt och äckligt. Här är några förklaringar till varför det är jobbigt:

1. Man luktar tandläkare efterråt, isch
2. Hon pratar på trots att jag har grejer i munnen och inte kan svara
3. Man har massa grejer i munnen.
4. Om  hon har dålig andedräkt blir hela vistelsen rätt påfrestande.
5. Det enda som finns att titta på är en tecknad bild i taket som är till för barnen.
6. Lampan är för jävla stark
7. Man blir torr i munnen
8. När hon tar bort tandsten drar hon med sig tandkött så det blöder
9. Det är äckligt.

Sedan kanske jag hinner till min sista lektion idag. Troligen till sista halvtimman bara. Sedan, är det till att vänta i 45 minuter på ett betygsprat sedan slutar jag.
Efter skolan så blir det till att duscha sedan pluggapluggaplugga, muntligt kursprov imorgon och jag står inför en hel del utmaningar verkar det som. För övrigt är torsdag den dagen jag tycker minst om hela veckan.

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback