C.R.A.Z.Y

Ikväll har jag sett på film med min mamma, den var franskanadensisk och vi valde ut den för att den hade fått så bra kritik, jag hade inte hört talas om den tidigare.
Men den var riktigt bra, mycket symbolik, en del humor, känsla, duktiga skådespelare och en story som var underhållande och samtidigt allvarlig.
Handlingen är lite halvsvårt att sammanfatta så att den inte underskattas. Zac föds på Julafton 1960 och är det femte barnet i sin familj. Hans mamma är övertygad om att han har en förmåga att hela. Det är dock inte det som ligger i centrum, utan faktumet att Zac är osäker på sin sexuella läggning. Man får följa hans liv från den dagen han föddes tills den han är 20. Sättet filmen är byggd på är underbart att se på, jag ska garanterat köpa den och ha i hyllan här hemma.
Det ligger mycket fokus på hans bröder i filmen också, och det är deras förnamns första bokstäver som tillsammans bildar titeln "CRAZY".

91794-37 
Marc Andre Grondin som spelade Zachary, och sedan han med bröder.


Sen så är huvudrollsinnehavaren snygg också. Det visste jag inte innan, så det blev en pleasent surprise.
Och skönt att se en film där de inte talar amerikanska.

Det var en bra avslutning på en dag som annars inte varit så toppen.

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback