Innelåst

Idag så vaknade jag i tron om att jag kunde ligga kvar i några minuter. Sedan insåg jag att jag hade sett fel på klockan och det var en kvart efter att min buss gått - joy.
Bestämmer mig för att komma till andra delen av min morgonlektion och tar ca en timma på mig. Sedan när jag får lite brådskande till bussen så inser jag en sak.
Jag är innelåst.
Om man låser det översta låset utifrån när man lämnar huset så kan det inte låsas upp inifrån. Detta innebar i sin tur att mitt alternativ vore att låsa upp tvättstugedörren. Det visar sig att det låset är trasigt.
Så slår det mig just som jag är redo att ge upp, att jag ju faktiskt kan klättra ut genom köksfönstret. Sagt och gjort, jag hoppar ut i mina tofflor och låser upp dörren, rusar in och stänger köksfönstret och rusar sedan ut genom ytterdörren.
Jag hann till bussen men det var faktiskt en hyfsat dramatisk start på morgonen.

Idag mår jag okej, kunde helt klart varit värre. Det fungerar liksom.
Jag ser fram emot helgen, då ska jag köpa nya skor och en ny jacka. Wooho. En svart jacka siktar jag på, gärna någon slags kappa för en sådan har jag aldrig ägt. Sedan ska jag kika på ett par skor som skulle funera som glamrockboots, som jag sedan kan smycka ut med nitar och sådant.
Just nu befarar jag mina senaste stövlars liv, då klacken har slitits såpass att den kanske inte kan bytas ut. Samma sak hände med mina förra i veckan.
fan.

Lust att kommentera?
Postat av: Jenny

Herregud vad du sliter ut dina klackar männska =P Shetas...haha =P

2006-12-07 @ 16:22:00

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback