Outshined

Bland dom jobbigaste känslorna finns dom som man inte tycker sig ha rätten att känna. Dom man skäms för att man känner, för att dom speglar otacksamhet eller missnöje över någonting.
En utav dessa känslor är Avundsjuka.

Avundsjuka är elakartat, eftersom att det leder vidare till en känsla av otillräcklighet.
Även om mitt självförtroende är rätt bra, så finns det vissa saker som kan bli jobbiga att hantera. Att man bleknar brevid vissa personer, oavsett hur snygg man känner sig den dagen. Det här är dock en av de saker som man får lära sig acceptera, för det kommer alltid finnas sådana människor omkring en. Och det är inte fullt så dramatiskt som jag får det att låta heller; för numer berör det mig inte på samma sätt som förut.

Men ibland, någon gång då och då, så känns det fortfarande. Och återigen så gör sig destruktiviteten påmind. Det fascinerar mig fortfarande hur man som människa har en sådan förmåga att förstöra för sig själv. Det tar en sekund för oss att riva ner något vi har byggt upp under en längre stund.

Men det är väl precis som med alla andra tunga känslor. Dom finns hos oss små stunder, oavsett hur vi mår i övrigt.

Lust att kommentera?
Postat av: Willikins

I can tell you this;
Scarlett är fortfarande tvåa ;)


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback